Så här långt verkar däcken hålla en bra kvalitet utan något onaturligt slitage. Däcken kommer med en tydligt präglad slitagemarkering med siffror som indikerar mönsterdjup. Allteftersom däcken slits försvinner siffrorna. I nuläget efter ca 1250 mil visar siffermarkeringen på framdäcken att mönsterdjupet är någonstans mellan 5 och 6 mm. Bakdäcken har inte gått under 7 mm. För att bättre förstå de siffrorna är det värt att nämna att bilen är relativt motorstark samt framhjulsdriven. Det är heller inte så att körstilen under testperioden varit speciellt inriktad på ekonomisk körning utan snarare på att noggrant utvärdera däckens egenskaper. :)
Det förtroendeingivande greppet som däcken åstadkommer ger absolut en känsla av säkerhet. Jag skulle våga säga att med Nokian Hakka Black är det faktiskt svårt att överhuvudtaget vara orolig över bilens beteende i regn eller vattensamlingar vid normal körning. Det känns mycket tryggt och pålitligt att köra med dem oavsett väder.
Jag tycker att Hakka Black fungerar utmärkt i nordiska förhållanden i såväl strålande sommarsol som i forsande skyfall. Jag kan tänka mig att köpa Nokian Hakka Black själv, och skulle nästa generation av dessa däck komma med en lite minskad bullernivå vore de ett självklart val.